Home Body Building Fitness Bar sportiv Istoric Galerie Foto Link-uri utile Contact

"Daca nu ai o idee clara despre cum doresti sa arati, este aproape sigur ca vei ramane asa cum esti"

Suplimente

Sunt substante extrase din alimente sau diferite produse vegetale si animale sau chiar de origine minerala. Rolul lor este acela de a aduce in dieta acele substante care s-au dovedit utile in diferite scopuri(marirea masei musculare, grabirea refacerii, arderea grasimii, antioxidanti, hepatoprotectoare etc.), atunci cand este dificil a se asigura acestea direct din alimente.
Proteinele,sunt principalele „caramizi“ folosite la cladirea muschilor. Proteinele se descompun in aminoacizi, principalele substante folosite la cladirea muschilor. Concentratia mare de aminoacizi din sânge este esentiala la refacerea si la dezvoltarea musculaturii dupa antrenament.

Cabohidratii complexi
Cu indice glicemic (IG) diferit (ridicat si mediu) asigura o rezerva de energie constanta, protejând proteinele si aminoacizii impotriva arderilor ce au loc in timpul efortului. În lipsa carbohidratilor, proteinele ar fi arse pentru producerea de energie, fapt ce are rezultate dezastruoase asupra dezvoltarii musculare (catabolism).

Vitaminele si mineralele
Inlocuiesc pierderile din timpul antrenamentului, accelereaza procesul de crestere si previn aparitia crampelor musculare sau a accidentelor.

Antioxidantii
Inlatura stresul oxidativ si încetineste imbatranirea celulelor. Imbunatateste circulatia sangelui, inlatura riscurile accidentelor sanguine si împiedica formarea varicelor. Intareste si regularizeaza bataile inimii. Creste imunorezistenta, capacitatea la efort fizic, rezistenta la suprastress, prin inlaturarea radicalilor liberi ai oxigenului si a metalelor toxice, actionând eficient in limitarea producerii acestora. Catifeleaza pielea, protejeaza încheieturile, tendoanele si ligamentele.

Lecitina
In aceasta era a suplimentelor nutritive de înalta tehnologie nu prea mai auzim despre lecitina. In trecut însa acest derivat din soia era popular atat din considerente de sanatate generala, cat si pentru considerente culturistice.
Lecitina este o fosfolipida, ceea ce inseamna ca acizii grasi sunt atasati de un schelet de fosfor. Alimentele bogate in lecitina in mod natural sunt ficatul, soia si in mod special galbenusurile de ou. Desigur, culturistii care arunca galbenusurile, pentru a manca numai albusuri, elimina de asemenea valorosul continut in lecitina al acestora. Cu ani în urma, cei preocupati de sanatatea alimentatiei notau ca inalta cantitate de lecitina continuta de galbenus neutraliza cele 300 mg de colesterol continute de galbenus. Desi acum o jumatate de secol unele studii prost interpretate ajunsesera la concluzia ca lecitina este solutia pentru reducerea nivelului inalt al colesterolului in sange, mai tarziu s-a dovedit ca nu e chiar asa. S-a demonstrat, totusi, ca infuzia lecitinei direct in intestine impiedica absorbtia colesterolului in intestinul subtire. Alt studiu din '86 sugera ca in locul impracticei infuzii intestinale cu lecitina (ce poate avea loc doar cu ajutorul medicilor), indivizii pot lua suplimente cu lecitina de cateva ori pe zi cu acelati efect de blocare a absorbtiei colesterolului. Lecitina are mai multe functii in organism, printre care participarea la sinteza unor "carausi" ai grasimilor in sange - lipoproteinele de foarte joasa densitate (VLDL). De aici s-a nascut ideea ca una din componentele lecitinei, colina, ajuta la arderea grasimilor. Ceea ce face de fapt este sa ajute la transportul acestora, la fel ca si carnitina. Se poate spune ca participa la slabire doar în momentul in care dv. desfasurati o activitate aerobica, caz in care organismul apeleaza la rezervele de grasime pentru a putea mentine nivelul ridicat de consum energetic un timp mai indelungat. Desi ficatul uman sintetizeaza lecitina, dieta are un mare efect asupra cantitatilor produse. Popularitatea regimurilor sarace in grasimi a facut ca expertii sa traga un semnal de alarma asupra eventualei carente de lecitina (si, in consecinta, de colina) ce se poate instala in organism ca urmare a unei astfel de diete, intrucat organismul nici nu e stimulat sa produca si nici nu primeste lecitina din surse externe. Studii recente arata ca lecitina poate oferi beneficii atat pentru adulti cat si pentru tineri. De exemplu, un studiu pe 61 de adulti aflati între 50 si 80 de ani a dovedit ca 2 tablete de lecitina pe zi pentu 5 saptamani a redus semnificativ lapsusurile in memorie - cu 48 de procente. Alte studii recente au aratat ca, daca se dau gravidelor suplimente de lecitina sau colina, copiii nascuti de acestea au o putere a creierului (inteligenta - memorie - capacitate asociativa) crescuta, care se mentine pe tot parcursul vietii (nu ati fi vrut ca aceasta informatie sa fi fost disponibila mamelor dv.?). Colina este necesara pentru formarea neuronilor in zona creierului care guverneaza memoria, inteligenta si un aport crescut de colina pare sa amplifice acest proces la fat.

Creatina monohidrat
Pentru cei care se intreaba ce este creatina, raspunsul este simplu "energie si forta". Pana in prezent creatina este unul dintre cele mai studiate si mai testate suplimente din intreaga lume. Este substanta naturala fara de care nu poate avea loc nici o contractie musculara, de la simpla clipire si pana la ridicarea greutatilor. In mod obisnuit, creatina este produsa de ficat, pancreas si rinichi, fiind sintetizata din aminoacizii glicina, arginina si metionina. 95% din creatina este depozitata in muschii scheletici, demonstrand astfel importanta acesteia in performanta musculara. Cea mai rapida sursa de energie a organismului, la care acesta apeleaza in cazul unui efort intens si brusc, este molecula ATP (adenozin trifosfat), care elibereaza energie in cursul reactiei de  descompunere in ADP (adenozin difosfat) si o grupare fosfat. Performantele musculare sunt astfel limitate de depozitele ATP din organism, care, in mod normal, sunt suficiente pentru 10 - 15 secunde. Fosfocreatina (forma creatinei utilizata de corp), doneaza o grupare fosfat moleculei ADP, resintetizand molecula ATP si refacand sursa de energie. Astfel, efortul de care sunteti capabili poate fi intens, iar antrenamentul poate fi de durata mai lunga, facilitand si grabind dezvoltarea musculara. Totodata, creatina are importante efecte in hidratarea si dezvoltarea celulei musculare, iar studiile au aratat ca hidratarea celulelor este indispensabila in cresterea musculara.

Cromul
Cromul din organism scade proportional cu inaintarea in varsta, precum si in urma activitatilor fizice intense. Lipsa cromului creste sensibilitatea la glucide si poate duce la cresterea in greutate sau la diabet zaharat.

Picolinatul de crom
Determina o scadere in greutate prin intensificarea proceselor metabolice. Are efect hipoglicemiant. Specialistii il recomanda: in tratamentul obezitatii asociat cu un regim hipocaloric, pentru mentinerea greutatii corporale in limite normale, cresterea rezistentei la efort fizic, profilactic in cardiopatia ischemica, ca antioxidant. Pentru sportivi, cromul ajuta la definirea masei musculare.

Glutamina
Glutamina este unul dintre cei mai frecvent folositi si versatili aminoacizi de elita atletica. Printre numeroasele sale functii glutamina regleaza sinteza proteinelor, evita degradarea acestora, functioneaza ca un precursor al nitrogenului, creste hidratarea celulelor musculare, stimuleaza productia hormonului de crestere, mentine balanta aciditatii, imbunatateste sistemul imunitar, este un precursor energetic si ajuta la cresterea nivelului de glicogen din ficat. Pe scurt, glutamina este un aminoacid puternic anabolic si anticatabolic. Aproximativ 60% din continutul de glutamina din corp se regaseste in muschii scheletici. Glutamina reprezinta 20% din totalul aminoacizilor liberi din organism. Spre deosebire de alti aminoacizi, glutamina contine 2 atomi de nitrogen pe care il transporta acolo unde este nevoie

 


 
 

 

 
Stiati ca....
Culturism
...in acest sport alimentatia este cea mai Importanta?
 
Culturism
... in momentul in care organismul dv. nu primeste toate nutrimentele necesare refacerii, el intra intr-un proces catabolicv cand isi "distruge" propriile tesuturi musculare, deci in loc sa cresteti, pierdeti gramele de strat muscular, care poate l-ati castigat cu greu.
 
Culturism
... mamaliga este foarte bogata in carbohidrati(zaharide)
 
Quick Contact

Sala Vio's Gym:
Mangalia SOSEAUA CONSTANTEI, nr. 43 (DEMISOL )

Cum ajungi la noi?

harta mangalia

0722 480 192
Mail: viosgym@yahoo.com